نکاتی برای انتخاب کارت عروسی و متن آن

نکاتی مهم برای انتخاب کارت عروسی

راهنمای انتخاب کارت عروسی

همانطور که می دانید جشن عروسی همیشه با مقدماتی همراه بوده است که همه چند ماه زودتر به تدارک آن می پرداخته اند. سفارش کارت عروسی و همچنین انتخاب آن یکی از این اموری است که بایستی حتما برای آن وقت کافی گذاشت. انتخاب کارت عروسی زیبا و جذاب نمایانگر سلیقه عروس و داماد می باشد. در این صورت بایستی توجه داشته باشید که مناسب ترین و زیباترین کارت را برای دعوت نزدیکان، دوستان و … در جشن خود انتخاب نمایید.

انتخاب کارت معمولا یک چالش مهمی به حساب می آید چرا که طراحی و شیوه دیزاین آن نشانگر سلیقه و مدل مراسم عروسی شما می باشد. بهتر است کارتی را تعیین کنید که با تم عروسی شما همخوانی داشته باشد. جهت تعیین کارت بایستی به علایق خود توجه نمایید و مدلی را انتخاب نمایید که بعد از سال ها باز هم از انتخاب خود پشیمان نشوید.

طرح لایه باز کارت عروسی

استفاده از کارت های عروسی لایه باز نیز ایده خوبی است و ویرایش کردن آن نیز آسان است شما می توانید که فایل را در فتوشاپ باز کنید سپس مشخصاتی مانند اسم، تاریخ و مکان عروسی را به تاریخ و مکان خود تغییر دهید و آن را به چاپ برسانید. افرادی که به تاریخ عروسی خود نزدیک می شوند و هنوز تصمیمی برای کارت خود نگرفته اند می توانند که یک نمونه از کارت مورد نظر را برای مجموعه پاپ چاپ ارسال کرده و یا ثبت سفارش دلخواه انجام دهند تا کارت مورد نظر را در سریعترین زمان و با کیفیتی مناسب دریافت کنند.

نکاتی مهم برای انتخاب کارت عروسی

نکات مهم در خصوص انتخاب کارت عروسی

در زمان انتخاب کارت عروسی بایستی به نکات مهمی توجه نمایید که در این مبحث به آنها خواهیم پرداخت:

چه نوع کارت دعوتی را انتخاب کنیم؟

انتخاب کارت عروسی، طرح و مدل آن معمولا به حال و هوای مراسم و تم آن بستگی دارد. مراسم عروسی در محیطی باز برگزار می شود یا سالن؟ عروسی به صورت سنتی یا مدرن بر پا می شود؟ هر چه مدل و طرح کارت به مراسم عروسی شما نزدیک تر باشد نتیجه آن خوشایند تر خواهد بود.

انتخاب متن کارت عروسی

یکی از نکات مهم در خصوص انتخاب کارت عروسی که باید به آن حتما توجه شود متن نوشته شده بر روی آن است. پیش از آنکه کارت ها را سفارش دهید بهتر است به متنی که قرار است روی کارت دعوت درج شود. همچنین به نوع فونت، سایز و طرح آن نیز دقت کنید. چنانچه از دوره نوجوانی مطلب یا شعر مناسبی را برای این روز در نظر گرفته اید یا اگر شما فرد صاحب ذوقی هستید و خودتان می توانید این متن را بنویسید دیگر مشکلی ندارید. وگرنه با یک سرچ در اینترنت می توانید متن مورد نظر خود را پیدا کنید. حتی می توانید از کارت های عروسی اطرافیان خود ایده بگیرید. لازم به ذکر است که متن روی کارت دقیق همانند طرح انتخاب کارت عروسی، یک مسئله کاملا شخصی و سلیقه ای می باشد ولی چنانچه با مراسم هماهنگ نباشد توی ذوق می زند.

فونت مناسب جهت نوشتن متن

فونت متن روی کارت عروسی بایستی در وهله اول خوانا باشد. متن بعضی از کارت ها با فونت های ناخوانا و عجیب نوشته می شوند و خواندن آن برای مهمانان سخت و آنها را دستخوش دردسر می کند. از فونت هایی مانند لوتوس و نازنین در نوشتن متن کارت عروسی استفاده نکنید. در ورد می توانید انواع فونت را امتحان کنید و هر کدام که به نظر شما جالب و خوانا است را انتخاب کنید.

اطلاعات مهمانان مراسم عروسی

یکی دیگر از نکات مهم در خصوص انتخاب کارت عروسی که باید به آن توجه شود اطلاعات مهمانان می باشد. اطلاعات مهمانان بدین علت حائز اهمیت است که به صورت دقیقی نشان دهد چند نفر از افراد خانواده به جشن عروسی دعوت شده اند در این صورت پخش کارت ها را راحت تر می کند. اکثرا در پشت کارت ها محلی جهت نوشتن اسم مهمانان تعبیه شده و پیشنهاد می شود با خطی خوب نام را روی آن درج کنید.

حضوری تحویل دهیم یا پست کنیم؟

چنانچه فرصت دارید بهتر است کارت دعوت بزرگان فامیل را خود به دستشان برسانید بدین صورت احترام آنها را نیز به جا آورده اید و دیگر جای هیچ گله ای باقی نخواهد ماند. کارت دعوت دیگران را می توانید از طریق پست به دست آنها برسانید.

هزینه کارت دعوت عروسی

هزینه کارت دعوت عروسی یکی از فاکتور های مهم در انتخاب کارت عروسی است. هزینه این کارت معمولا به جنس، مدل و نوع کاغذ می تواند کاملا متغیر باشد.

زمان انتخاب کارت عروسی

پس از انجام مراسمات و نظارت به همه مسائل عمده جشن عروسی، زمان انتخاب کارت عروسی است. کارت عروسی همانطور که می دانید یک دعوت نامه جهت دعوت دوستان، خانواده و نزدیکان می باشد. ولی با توجه به سلیقه ای که شما در انتخاب کارت عروسی در نظر گرفته اید می تواند نمایانگر سلیقه شما باشد.

برخی از عروس و داماد ها بر این باور هستند که کارت عروسی تنها جهت دعوت اطرافیان و اطلاع رسانی تاریخ و ساعت عروسی می باشد و نبایستی زمان و هزینه زیادی را جهت این کار صرف کرد چرا که پس از جشن این کارت دور انداخته می شود؛ اما برخی دیگر از عروس و داماد ها به کارت خود اهمیت ویژه ای می دهند. در مجموع کارت عروسی نمایانگر سلیقه عروس و داماد می باشد و چنانچه شخصی از مهمانان تمایل به آرشیو کردن کارت عروسی داشته باشد مطلوب است کارتی جذاب، زیبا و به یاد ماندنی از عروسی شما داشته باشد.

نکاتی مهم برای انتخاب کارت عروسی

متن کوتاه پشت کارت عروسی

یکی از روش ها و نوشته های که از قبل برای پشت نویسی کارت عروسی استفاده می کردند به این صورت بود که: آقای عباسی به همراه خانواده محترم، این متن در صورتی بود که میخاستیم از یک نفر به همراه خانوادش دعوت کنیم. و اما برای دعوت یک زوج می توانید بنویسید: آقای…به همراه بانو، و برای دعوت یک آقا و یا خانم مجرد برای اینکه تنها نباشد می توانید بنویسید: آقا/خانم…به همراه مهمان محترم.

متن کوتاه پشت کارت عروسی دوستانه

مواد بالا برای افراد فامیل و کسانی که آشنا هستند می باشد، اما برای دوستان صمیمی و مشترکتون می تونید از متن های متفاوت استفاده کنید، این متن میتونه با توجه به خلاقیت خودتون و اسم دوستاتون باشه، مثلا ترکیبی از اسم دوست و یه متن بامزه میتونه خیلی جذاب باشه.

کارت عروسی قابل ویرایش

منظور از کارت عروسی قابل ویرایش کارت های psd هستند که می توانید با یک سرچ عنوان مدل های آن را در اینترنت ببینید. کارت عروسی استفاده از کارت عروسی های قابل ویرایش بسیار جالب نیست چونکه حتما قبل از شما چندین زوج از آن استفاده کرده اند، پس بهتر است که شما برای داشتن کارت عروسی بسیار جذاب و تک از پنل پاپ چاپ ثبت سفارش انجام دهید و حتی می توانید چند مورد برای نمونه ارسال کنید به علاوه مواردی که خودتون مد نظرتون هست.

سفارش کارت عروسی

کارت عروسی برای خانمهای با سلیقه بسیار مهم است، کیفیت و طرح کارت عروسی از اصلی ترین مواردی است که باید به آن دقت کنید. سعی کنید در مورد مجموعه ای که برای همکاری انتخاب می کنید حتما تحقیق کنید تا بهترین کارت عروسی را داشته باشید. مجموعه پاپ چاپ سالهاست در زمینه چاپ جزو بهترین ها می باشد.

کارت عروسی خالی

بعضی ها علاقه دارند که کارت عروسی را بدون متن نوشته و خالی سفارش دهند، برای مثال کاربرد این کارت های خالی این است که شما می توانید برای دوستان صمیمی تان متنی متفاوت جدا از بقیه مهمانهای دیگر بنویسید. این ایده بسیار جالب و محبوب است که می توانید با ان دوستانتان را سورپرایز کنید.

کارت عروسی دیجیتال

در زمانی که کرونا اوج گرفته بود و نمیشد که دورهم جمع شد و مراسم برگزار کرد بیشتر افراد از کارت های عروسی دیجیتال استفاده می کردند. کارت های دیجیتال را نیز می توانید با سلیقه خود سفارش دهید و آن را برای دوستانتان در فضای وب ارسال کنید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

ساخت بروشور برای مدرسه

ساخت بروشور برای مدرسه یکی از فعالیت‌های درسی و لذت‌بخش برای دانش‌آموزان…

دیدگاهتان را بنویسید