18 ایده شیک برای چاپ روی لیوان مناسب کادو

چاپ عکس روی لیوان

چاپ روی لیوان و لذت بردن از شخصی‌سازی لیوان را ممکن است خیلی‌ها تجربه کرده باشند اما هنوز از حداکثر ظرفیت‌های آن استفاده نکرده‌اند. طرح لیوان و ماگ‌های چاپی را چه برای استفاده‌های شخصی در نظر داشته باشیم چه برای کادو دادن به کسی، باید متناسب با معیار‌های زیبایی‌شناسی و کاربردی انتخاب کنیم. به‌غیراز جنس مناسب لیوان، طرح آن هم باید متناسب با سلایقمان باشد. چه بهتر که با شخصی‌سازی، آن را بیشتر مورد قبولمان کنیم. بیشتر آدم‌ها احتمالاً در انتخاب ایده و طرح مناسب برای چاپ بر روی لیوان شخصی خودشان مشکلی نخواهند داشت اما وقتی پای لیوان مناسب کادو مطرح باشد، بیشتر نیاز به فکر کردن و جست‌وجو دارند. ‌ایده‌های مختلفی برای چاپ روی لیوان وجود دارد، فقط باید کمی دغدغه‌مند و جست‌وجوگر باشیم. طرح‌های خوب همیشه و همه‌جا وجود دارند، اما بهترین طرح برای خودمان یا شخصی خاص، فقط از پس صرف وقت و توجه زیاد برای پیدا کردن‌ ایده مناسب پیدا می‌شود.

شخصی‌سازی چاپ روی لیوان

چاپ بر روی لیوان

ماگ‌های حرارتی شاید اولین لیوان‌هایی بودند که امکان چاپ طرح‌های شخصی بر روی این وسیله کاربردی را به همه معرفی کرد. طرح لیوان حرارتی مثل راز سر به مهری بود که قفل صندوقچه‌ی اسرارش را در تماس با حرارت باز می‌کرد. کادو مناسبی برای کسانی بود که می‌خواستیم پیامی خصوصی به آن‌ها برسانیم. عکس‌های عاشقانه یا نشان‌های مورد علاقه و معنادار، زیر پوسته‌ی ساده و سردشان پنهان می‌شد و فقط وقتی که از لیوان استفاده می‌کردیم، ظاهر می‌شد. قبل از آن جست‌وجو در میان طرح‌های چاپ شده‌ی آماده، متداول‌ترین روشی بود که می‌توانستیم از طریق آن لیوان مورد علاقه خود یا عزیزانمان را پیدا کنیم. خیلی‌ها هم ماگ‌های حرارتی را دوست نداشتند و بیشتر این را می‌پسندیدند که طرح مورد نظرشان وابسته به میزان حرارت محتویات لیوان نباشد و همیشه جلو چشم‌هایشان باشد. برای علاقه‌مندان به لیوان‌های چاپی در هر دو شکل یک چیز اهمیت ویژه دارد و آن‌ هم ایده و طرح روی لیوان است. با آن می‌توانند بخشی از خودشان را معرفی کنند یا ارزش و اهمیتی را نشان بدهند که به دیگری می‌دهند. صرف توجه و وقت حتماً به ما برای انتخاب‌ ایده‌های شیک برای چاپ روی لیوان کمک خواهد کرد. اگر می‌خواهیم لیوان کادو بدهیم، حتماً باید نکاتی را رعایت کنیم:

  • شرایط طرف مقابل و مورد کاربری او از لیوان را در نظر بگیریم
  • به وجهه او در اجتماع و خانواده‌اش توجه کنیم
  • از انتخاب‌های اولیه و دم‌دستی راحت بگذریم
  • علایق زودگذر را در نظر نگیریم
  • به لایه‌های زیرین‌تری از رابطه‌مان فکر کنیم
  • و حتماً برای اثبات اهمیت داشتن خودمان، علایق شخصی را هم در نظر بگیریم

۱۸‌ایده شیک برای چاپ روی لیوان

چاپ بر روی لیوان

۱- با تکرار نقش‌ها یا نوشته‌های معنادار و چینش آن‌ها کنار هم یک بافت زیبا ایجاد کنید و علاوه بر این تصویری دیگر هم بسازید.

۲- طرحی را به دو نیمه تقسیم کنید و هر نیمه را روی یک لیوان چاپ کنید، به‌طوری‌که از کنار هم قرار گرفتن دو لیوان، یک تصویر واحد ساخته شود.

۳- از عکس‌های قدیمی‌تر خانوادگی برای نشان دادن دوام و ثبات رابطه‌هایتان استفاده کنید.

۴- با انتخاب یک شکل هندسی، شناخت خودتان را از ظاهر طرف مقابل نشان بدهید.

۵- ماگ‌های تک‌رنگ را دست‌کم نگیرید. با انتخاب یک رنگِ بخصوص، شناخت خودتان را از رنگ طرف مقابل نشان بدهید.

۶- تاریخی مخصوص و مهم را که به چیزی در رابطه‌تان اشاره می‌کند، روی لیوان چاپ کنید.

۷- با انتخاب لیوان‌هایی که دارای شکل‌های خاص مثل اجسام، حیوانات یا وسایل هستند از هر دو امکان چاپ و حجم هم‌زمان استفاده کنید.

۸- می‌توانید مجموعه‌ای از لیوان‌ها تدارک ببینید که طرح‌های هر کدام ادامه دهنده یا تکمیل‌کننده طرح قبلی باشد. این‌طور حتی می‌توانید از ظرفیت‌های داستان‌نویسی یا دل نوشته هم بهره ببرید.

۹- اگر رابطه‌ای عاشقانه با طرف کادو گیرنده دارید، تصویر خودتان و او را روی هم بیندازید و یک بافت و تصویر جدید بسازید.

۱۰- اگر طرفتان کارمند یا صاحب شرکت یا برند خاصی است، با اضافه کردن نشانه‌ای از او یا خودتان به لوگوی محل کارش، فضای کار را برایش تلطیف کنید.

۱۱- به جای چاپ نشان تیم محبوب او، نشان تیم محبوب خودتان را روی لیوان چاپ کنید تا بیشتر با هم احساس همبستگی کنید!

۱۲- اگر این آگاهی را دارید که طرفتان برای حفظ سلامتی یا بهینه‌سازی وقتش باید مواردی را در زندگی روزمره‌اش رعایت کند، طرحی روی لیوانش چاپ کنید که این موارد را با ذکر ساعت و درجه اهمیت به او یادآوری کند.

۱۳- اگر در کتاب یا فیلمی نقطه مشترکی در رابطه خودتان دیدید، حتماً از جملات کتاب یا تصاویر فیلم‌ها در طرح روی لیوان استفاده کنید.

۱۴- هم‌زمان با هدیه دادن لیوان، درختی بکارید و تصویر این درخت و موقعیت قرارگیری آن را چاپ کنید.

۱۵- اگر اطلاع یا خبری خوب در مورد او یا خودتان یا رابطه مشترکتان دارید، توجه او را با طرحی معنادار روی لیوان، جلب کنید.

۱۶- می‌توانید با عمال تغییرات کوچکی مثل گذاشتن نشانه‌ها، تصاویر با هویت و مشهور را به نفع پیام و مقصودتان از چاپ روی لیوان نزدیک کنید.

۱۷- در کنار چاپ طرح موردنظر روی لیوان، از الحاقاتی مثل کاور پارچه‌ای نگه‌دارنده دما و بند‌های دور دسته هم استفاده کنید که می‌تواند ساخته دست خودتان هم باشد.

۱۸- اگر لیوان را به‌منظور برآورده کردن نیازی به جز نوشیدن کادو می‌دهید، در طرح آن حتماً از نشانه‌هایی در مورد آن منظور استفاده کنید.

روش‌های مختلف چاپ بر روی لیوان

چاپ بر روی لیوان

روش چاپ روی لیوان باید با در نظر گرفتن جنس لیوان و طرح مدنظر انتخاب شود. در میان لیوان‌های سفالی، شیشه‌ای، سرامیکی و استیل، جنس سرامیک بیشترین تناسب را برای چاپ تصاویر دلخواه دارد. بر روی لیوان‌های سرامیکی از بیشتر روش‌های مختلف چاپ می‌توان استفاده کرد. چاپ دیجیتال متداول‌ترین روش چاپ روی لیوان است. در این روش می‌توان تصاویر و طرح‌های مختلف را با هر میزان جزئیات و خلوص رنگ چاپ کرد.
اگر طرح مورد نظرتان جزئیات خاصی ندارد و شما قصد دارید مثل انتخاب طرح، مرحله‌ی چاپ را هم به‌صورت شخصی انجام دهید، می‌توانید با صرف وقت و حوصله، همچنین با آگاهی و الهام گرفتن از سازوکار روش‌های قدیمی‌تر چاپ؛ مثل چاپ سنگی، چاپ اسکرین یا چاپ سابلیمشن، این مهم را هم به سرانجام برسانید.

طرح ماگ عاشقانه

یک ایده جالب دیگر این است که از یک مرکز چاپ معتبر، لیوان مورد نظر خود را سفارش دهید. مثلا افرادی که زوچ هستند برای همسرشان می توانند یک ماگ با طرح عاشقانه سفارش دهند که همسرشان بتواند ماگ را در محل کار استفاده کند و با دیدن آن به یاد شما بیفتد.

[WPSM_AC id=3722]

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

ساخت بروشور برای مدرسه

ساخت بروشور برای مدرسه یکی از فعالیت‌های درسی و لذت‌بخش برای دانش‌آموزان…

دیدگاهتان را بنویسید