20 ترفند خلق لوگوی جذاب

طراحی لوگو خلاقانه

اگر میخواهید کسب‌وکارتان در بازار بماند مسلما باید مراحلی را طی کند، طراحی لوگوی نیز امری مهم و دقیق در این مسیر است. نماد یا طرحی که برای معرفی سازمان، خدمات و کارکنان یک کسب‌و‌کار به کار می‌رود لوگو نامیده می‌شود. منطق لوگوی شما باید با شخصیت برند و گروه مشتریان هدف مطابقت داشته باشد. درکی کامل از ویژگی‌ها و داستان برند، اهداف و چشم‌اندازها، جامعه هدف و حسی که میخواهید بیننده از مشاهده برندتان دریافت کند منجر به تطابق بیشتر هویت برند و لوگوی آن می‌شود.

در ادامه این مقاله نکات خوبی در رابطه با طراحی لوگو متفاوت و خاص گردآوری شده است.

مفاهیم تداعی‌کننده نام برند

می‌توانید از معانی خاص کلمات و مفاهیم ویژه تصاویر کمک گرفته و با چینش منحصربه‌فرد آن‌ها لوگوی موثرتری طراحی کنید.

لوگو سیاه و سفید

در ابتدا تمرکز خود را بر اصول ایده قرار دهید و سیاه و سفید کار کنید. این خطوط و شکل‌ها هستند که طرحی را خوب می‌سازند. رنگ بندی جذاب نمیتواند یک طرح ضعیف را نجات دهد.

طراحی لوگو خلاقانه

استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها

ترکیب رنگی را که برای لوگو انتخاب می‌کنید، بر احساسات و رفتارهای مخاطب تاثیر می‌گذارد. رنگ‌ها به‌طور ناخوداگاه چندین پیام را منتقل می‌کنند. حتما با چند طراح و مشاور مشورت کنید تا به رنگ ایده‌ال برای لوگوی خود برسید.

سادگی

نیازی به طراحی لوگو با جزئیات نیست، لوگو باید به قدری ساده باشد که در به خاطر سپاری مجموعه و حوزه فعالیت شما در ذهن مخاطب کمک کند. تنها لازم است نمادی از مجموعه خود طراحی کنید که با رساندن مفهوم کلی مجموعه شما را یاداور شود.

تقارن و تناسب طرح

بهره گیری از تقارن، تعادل و کل بودن لوگو شما را در چشم مخاطب زیباتر و طبیعی تر می‌سازد.

به کار بردن خلاقانه اعداد

با اعداد هم می‌توان تصاویر خلاقانه‌ای ایجاد کرد. پس اگر شماره‌های مرتبطی با نام برند دارید روش‌های مناسبی برای درج انها در لوگو پیدا کنید.

لوگوی سیاه و سفید نیز باید عالی به نظر برسد.

به خاطر داشته باشید که لگو شما در روزنامه ها، بنرها، تراکت‌ها، بروشورها و غیره چاپ میشود. در چنین تبلیغاتی اگر لوگو بی‌رنگ چاپ شود نیز باید تاثیر خود را بر ببیندگان بگذارد. پس اگر در رسانه‌های چاپی کمتر چشمگیر باشد باید مجددا آنرا طراحی کنید.

طراحی لوگو جذاب

تکنیک طوفان فکری

برای ایجاد یک لوگوی خلاقانه و جذاب بهتر است از جلسات و اتاق‌های فکر بهره ببرید، قرار گرفتن ایده‌های کوچک، گاه عجیب و غریب و حتی خنده‌دار می‌توانند بهترین ایده‌ها را برای خلق لوگو به ارمغان آورند.

تایپوگرافی

برای طراحی لوگو حرفه‌ای خود باید با روانشناسی فونت‌ها و ارتباطی که با مخاطبین به منظور رساندن پیام شما به انها برقرار میکند آشنا باشید.

از فضاهای منفی غافل نشوید.

استفاده از فضاهای منفی یا فضای بین تصاویر روش موثری برای طراحی لوگو است. فضاهای منفی شما را قادر می‌سازد تا هم‌زمان چندین مفهوم و تصویر را در قالب یک تصویر به ببینده اراده دهید.

مرتبط طراحی کنید.

سعی کنید محصول یا نوع فعالیت خود را به‌ روش‌های خلاقانه در لوگو بگنجانید. هم‌چنین همخوانی سبک یک تصویر و متن ان می‌تواند به افزایش انسجام لوگو کمک کند.

لوگو متحرک

درج نسخه‌های متنوع و متحرک از لوگو در وب‌سایت هم باعث به یادماندنی شدن ان در ذهن مخاطب و ایجاد تجربه خوب کاربری می‌شود و هم جایگزینی عالی برای لوگوهای ثابت است.

خلق لوگوی جذاب

از محاورات استفاده کنید.

تکنیک استفاده از استعاره می‌تواند راهی عالی برای بیان سریعتر معنا به مخاطب باشد. استفاده خلاقانه از استعاره‌ها، محاورات و گفتگوهای مشتریان در ارتباط با محصول شما در خلق نام برند و لوگو، راهی عالی برای ارتقا برند است. برند Slingshot مثال خوبی از این دست است.

طرحی ماندگار و بی‌زمان

لوگو هم باید رویکردی مدرن داشته باشد و هم نباید آنقدر مد روز باشد که با گذر از جریان مد قدیمی شود. تغییرات مکرر در طراحی نیز مخاطب را گیج و دلسرد می‌سازد.

از منابع مختلف الهام بگیرید.

از منابع خاص بهترین ایده‌ها را دریافت کنید. سایت‌های آنلاین (لوگوگالا، دویانت ارت)، بازدید از موزه‌های هنر، لوگوهای مربوط به صنایع مشابه و دیگر منابع می‌توانند افق دید بهتری را برایتان فراهم کنند.

لوگو دستی

لوگوهایی با نقاشی‌های سنتی میتوانند حس نوستالژی و اعتماد ایجاد کنند. اگر صاحب کسب‌و‌کاری کوچک هستید طراحی یک لوگوی دستی را پیشنهاد میکنیم.

خلق لوگوی جذاب

چند منظوره بودن

لوگوها بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت برند سازمان‌ها هستند. لوگو قرار است در ابعاد و سطوح مختلف مثل کارت‌ ویزیت، سررسید، تقویم های رومیزی و دیواری چاپ شود. چاپ و نمایش لوگو در تبلیغات، بر روی محصولات و غیره به این منظور است که به سرعت توجه فرد را به سازمان جلب کند. بهتر است لوگو چندمنظوره طراحی کنید و متناسب با موقعیت از هرکدام استفاده کنید.

کمی شوخ‌طبعی برای لوگو

استفاده از جلوه‌های بصری و تزریق کمی شوخ‌طبعی به کار، طرح را جالب‌تر کرده و در جذب مشتری نیز موفق‌تر عمل می‌کند.

نبایدهای طراحی لوگو

  • تسلیم کلیشه‌های حوزه فعالیتتان نشوید. مثلا اگر قرار است برای یک کسب‌و‌کار درحوزه خودرو لوگو طراحی کنید، لزومی ندارد تصویر ماشین در لوگو به‌کار رود.
  • از طراحان آماتور و غیر حرفه‌ای جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها استفاده نکنید. این اقدام غیر حرفه‌ای ضررهای زیادی را برای کسب‌وکارتان موجب می‌شود.
  • قبل از نهایی کردن طرح لوگو با جستجوی طرح در گوگل بررسی کنید که طرح شما مشابه با لوگو دیگر صنایع نباشد.

تست سبک‌های مختلف

در کنار سبک‌های متداولِ طراحی لوگو گزینه‌های مختلف را ترکیب و حتی ایجاد کنید. سبک‌های مختلف را امتحان کنید و هر کدام که برای برندتان مناسب بود را به کار برید.

از انتقادات سازنده استفاده کنید.

لوگوی خود را با علم به اینکه تغییر خواهید داد اماده کنید. شما همواره در مسیرکاری خود می‌توانید با بازخوردهای حاصل از بازار آن را بهبود دهید.

برندینگ شما باید اصالت داشته باشد و تمامی روحیات و فضای ان کسب‌و کار را دربرگیرد. در لوگو سبک حروف، رنگ و چیدمان همگی منعکس کننده ماهیت کسب‌و‌کارند و بستر مناسب برای مشتری بالقوه را فراهم می‌اورد. درواقع با طراحی یک لوگو زیبا و شکیل بنیان و شالوده ماندگاری را برای همه بخش‌های برندینگ مجموعه خود(از چاپ کارت‌های ویزیت گرفته تا چاپ سربرگ، ست‌‌های اداری و وب‌سایت) خود ایجاد کرده‌اید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

ساخت بروشور برای مدرسه

ساخت بروشور برای مدرسه یکی از فعالیت‌های درسی و لذت‌بخش برای دانش‌آموزان…

دیدگاهتان را بنویسید